- Strona główna
- Lista ogłoszeń
- Radca Prawny do Wydziału Prawnego w Departamencie Organizacji
Radca Prawny do Wydziału Prawnego w Departamencie Organizacji

Radca Prawny do Wydziału Prawnego w Departamencie Organizacji
-
Doświadczenie: Wymagane
-
Wymiar pracy: Pełen etat
-
Typ pracy: Praca stacjonarna

URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA MAZOWIECKIEGO W WARSZAWIE
Podobne ogłoszenia
Opis
- Współdziałanie w tworzeniu aktów prawnych wydawanych przez organy samorządu województwa przez ich opiniowanie pod względem prawnym.
- Opiniowanie pod względem prawnym, w tym parafowanie projektów uchwał wydawanych przez organy województwa.
- Przygotowywanie informacji dla właściwych departamentów o zmianach przepisów prawa dotyczących działalności tych departamentów.
- Udzielanie porad prawnych z zakresu zadań samorządu województwa i zasad jego działania.
- Przygotowywanie informacji dla Sekretarza Województwa – Dyrektora Urzędu i Zarządu o zmianach zadań samorządu województwa wynikających ze zmian w przepisach prawa.
- Uczestniczenie w przygotowaniu, we współpracy z właściwymi departamentami /kancelariami, propozycji opinii do projektów aktów prawnych, w tym do projektów aktów prawnych wydawanych przez ministrów lub inne organy administracji rządowej oraz do projektów stanowisk Konwentu Marszałków Województw RP.
- Prowadzenie korespondencji z organami wymiaru sprawiedliwości i administracji publicznej w zakresie prowadzonych postępowań sadowych, sądowo – administracyjnych i administracyjnych.
- Opiniowanie pod względem prawnym umów i porozumień (oraz ich zmian), których stroną jest Województwo lub Urząd.
- Zastępstwo prawne, w tym występowanie przed sądami i organami w imieniu województwa w zakresie reprezentowania jego interesów.
- Sporządzanie opinii prawnych.
Wymagania
- podejmowania decyzji,
- z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych,
- Znajomość obsługi komputera – MS Office i Microsoft 365.
- sumienności/rzetelności,
- Dokumentami potwierdzającymi wymagany – 4 letni - staż pracy radcy prawnego mogą być:
- z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie województwa,
- samodzielności.
- Znajomość ustaw:
- zarządzania sobą,
- Oświadczenia dla kandydatów potwierdzające:
- pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
- Posiadanie kompetencji:
- Kwestionariusz osobowy.
- Udokumentowanie praktycznej umiejętności opracowywania i opiniowania umów albo aktów prawa powszechnie lub wewnętrznie obowiązującego albo doświadczenie w występowaniu przed sądami powszechnymi lub administracyjnymi.
- z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych,
- Podpisane własnoręcznie lub opatrzone podpisem w elektronicznym systemie EPUAP lub systemie e-Doręczeń:
- świadectwo pracy lub zaświadczenie pracodawcy,
- wyciąg z CEiDG potwierdzający prowadzenie kancelarii radcy prawnego/adwokackiej, zarejestrowanej na nazwisko kandydata,
- wyciąg z KRS potwierdzający udział kandydata w spółce jawnej/ spółce partnerskiej/ spółce komandytowej lub spółce komandytowo-akcyjnej, której wyłącznym przedmiotem działalności jest świadczenie pomocy prawnej (działalność prawnicza).
- co najmniej czteroletni staż pracy przy prawnej obsłudze jednostek samorządu terytorialnego lub wykonywanie zawodu radcy prawnego w rozumieniu art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 6 lipca 1982 r. o radcach prawnych albo adwokata na podstawie art. 4a ustawy z dnia 26 maja 1982 r. Prawo o adwokaturze.
- procedur – znajomości i stosowania,
- Udokumentowanie wyższego wykształcenia prawniczego ORAZ udokumentowanie wpisu na listę radców prawnych w Okręgowej Izbie Radców Prawnych.
- brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe (osoby, którym zostanie zaproponowana praca w Urzędzie będą zobowiązane do dostarczenia z Krajowego Rejestru Karnego zapytania o udzielenie informacji o osobie).
- Kopia/skan dyplomów ukończenia studiów wyższych oraz kopia/skan dokumentu potwierdzającego wpis na listę radców prawnych.
- nieposzlakowaną opinię;
- Kopia/skan (całego dokumentu) zakresów obowiązków, opisów stanowisk pracy, opinii czy referencji, zaświadczeń o zatrudnieniu z uwzględnieniem stanowiska i opisu wykonywanych zadań.
- Udokumentowanie doświadczenia w zakresie prawnej obsługi jednostek samorządu terytorialnego LUB udokumentowanie doświadczenia w realizacji zadań z zakresu prawa pracy lub prawa cywilnego lub prawa handlowego lub prawa gospodarczego.
- z dnia 13 listopada 2003 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego.
- wyciąg z CEiDG potwierdzający udział kandydata w spółce cywilnej, której wyłącznym przedmiotem działalności jest świadczenie pomocy prawnej (działalność prawnicza)
- Znajomość obsługi programów typu LEX lub Legalis.
- umowa cywilnoprawna, z której treści wynika, że zlecenie obejmowało wykonywanie zawodu radcy prawnego albo adwokata (np. umowa z klientem, umowa z kancelarią),
- Kopia/skan (całego dokumentu) zakresów obowiązków, opisów stanowisk pracy, opinii czy referencji, zaświadczeń o zatrudnieniu z uwzględnieniem stanowiska i opisu wykonywanych zadań.
- W stażu pracy ogółem na stanowisku radcy prawnego zawiera się: Radca prawny, zawiera się:
- Udokumentowanie co najmniej 4 lat stażu pracy ogółem.
Oferujemy
- Stabilne warunki zatrudnienia w ramach umowy o pracę.
- Możliwość awansu i rozbudowaną ścieżkę kariery.
- Program mentorski i wsparcie zespołu.
- Benefity i świadczenia w ramach ZFŚS.
- Rozwój zawodowy, podnoszenie kwalifikacji.
- Ruchomy czas pracy.
- Pracę w nowocześnie zarządzanej i docenianej na rynku instytucji.
Aplikujesz na:

Przekaż swoją aplikację
Pracodawca wymaga wypełnienia swojego formularza zgłoszeniowego.
Po kliknięciu przycisku zostaniesz przeniesiony poza serwis bliskopracy.pl.